Friday, February 21, 2014

Aku da Chef

hari pertama...

kelam kabut..masuk dapur, setting sedikit mengelirukan..
hari ni aku ubat setting yg sedia ada..kicap, sos tiram, kicap sotong, sos merah..
cili dan bawang aku potong siap2..
daging / ayam keep in da fridge,

jeng jeng jeng...

Shima Da Clerk datang..dia tnya..masih nk buka kedai ke kakNa? chef kita cuti..
aku jawab..buka je..kita challenge diri..
"kakna ni biar betul? kak Na nak masak??"
"Nape??tak percaya??"
dia sengih..memang muka dia nampak tk percaya kat aku..
orait..we will see...huhuhu

1) ada customer order Mee Goreng Basah...aku masuk dapur dengan keadaan gusar..apa aku nk buat ni?
aku refresh balik bahan2 yg perlu di isi..ermm..shima pun dh nampka pucat kat luar tu..
mungkin dia pun risau takut kena marah dgn customer kalau tk sedap..huhuhu
punyalah kelam kabut jiwa aku...sambil menggoreng aku tak habis2 berdoa biar customer aku dpt terima masakan aku seadanya..

siap goreng, aku tekan loceng,shima bergegas masuk kedapur..
aku pesan kt dia, tolong pantau customer tu, habis ke tak dia makan mee aku..

ALhamdulillah..licin pinggan...,:))
seharian memasak..ada dlm 20 order...
macam ni lah aku gelabah

No comments:

Post a Comment